Wellness

Napozási tanácsok:

  • Mielőtt elkezdene szoláriumba járni, vizsgáltassa meg a bőrét egy bőrgyógyásszal, és kérje ki a véleményét: ajánlatos-e Önnek a szolárium, mennyi időre veheti igénybe alkalmanként.
  • Mindig tartsa be az Önnek ajánlott, bőrének megfelelő napozási időt.
  • Hagyjon ki legalább 48 órát két alkalom között.
  • A napozás megkezdése előtt mindig távolítsa el a sminket.
  • Naponta csak egyszer használja a szoláriumot.
  • Szoláriumozás közben mindig védje szemeit, viseljen speciális napszemüveget, amely nem engedi át az UV-sugarakat.
  • Ne felejtsen el levenni minden ékszert, ezzel elkerülheti a lehetséges allergiás reakciókat és elkerülheti a kellemetlen világosabb csíkokat.

Milyen típusú a bőre?

  • Bőrszín: nagyon világos, tejszínű, vöröses szeplőkkel tarkított, Haj: vörös
    Barnulás: nem igen barnul, könnyen leég, nagyon érzékeny
    Ajánlott idő a szoláriumban: első alkalommal 4 perc
  • Bőrszín: világos, enyhén szeplős, Haj: szőke
    Barnulás: érzékeny, könnyen leég, de huzamosabb ideig tartó rövid napozásokkal egy kicsit lebarnulhat
    Ajánlott idő a szoláriumban: első alkalommal 4-6 perc
  • Bőrszín: normális, enyhén kreol, Haj: gesztenyebarna
    Barnulás: könnyen barnul, ritkán ég meg, a napfényre kevéssé érzékeny
    Ajánlott idő a szoláriumban: első alkalommal 4-8 perc
  • Bőrszín: kreol, Haj: sötétbarna
    Barnulás: nagyon ritkán ég meg, általában könnyen és gyorsan barnul, a napra nem érzékeny
    Ajánlott idő a szoláriumban: első alkalommal 6-8 perc
  • Bőrszín: nagyon kreol, Haj: sötétbarna vagy fekete
    Barnulás: nagyon gyorsan és tartósan barnul, egyáltalán nem érzékeny a napra
    Ajánlott idő a szoláriumban: első alkalommal 8-10 perc

Szaunahasználat

A hagyományos szauna elsősorban a finneknél vált népszerűvé. Régi vallásuk szerint a szauna használata megtisztítja a lelket, az elmét és a testet. A hagyományos szauna a meleg közvetett felhasználásának elvén alapszik: a meleg levegő cirkulálása által a bőrre gyakorolt hatásán keresztül.

A szauna hatásai:

A magas hőmérséklet hatására gyorsul a szívverés, fokozódik a vérnyomás, így a vérben található hajszálerek is vérrel telítődnek, a bőr enyhén megduzzad és kipirul.
Fokozódik az anyagcsere, vagyis felgyorsul a sejtek között felszabadult salakanyagok eltávolítása egyrészt a felgyorsult vérkeringés által, másrészt az intenzív verejtékezés segítségével.
Aki rendszeresen szaunázik, annak bőre feszesebbé, izmai rugalmasabbá, szervezete ellenállóbbá válik, és jelentős mértékben csökken az izületi fájdalom.

A szaunában való tartózkodás feltételei:

Mivel nagyon megterheli a szívet, ezért az ajánlott egyszeri bent tartózkodás 5-15 perc. Amit meg lehet ismételni két-három alkalommal egymás után az alábbi formában:

  • A szaunából való kilépés után zuhanyozzon le hideg vízzel.
  • Pihenjen.
  • Menjen vissza a szaunába 5-15 percre.
  • Egy ősi finn szabály: „Ha túl meleged van, menj ki lehűlni, ha fázni kezdesz, térj vissza a melegbe újra.”

Hogyan szaunázzunk?

  • Szaunázás előtt mindig zuhanyozzon le és törölközzön szárazra.
  • Ülve vagy fekve szaunázzon, a lábát húzza fel az ülés magasságáig.
  • Locsoljon néhányszor vizet a kövekre.
  • Közben ne végezzen semmilyen megterhelő tevékenységet, ne beszélgessen, ne zavarja mások nyugalmát.
  • Bent a szaunában ne fogyasszon semmilyen táplálékot ill. folyadékot.
  • Használjon illóolajakat, de soha ne tisztán, hanem vízzel keverve, mert tüzet okozhat.
  • Mielőtt kimegy a szauna kabinból, üljön fel, hogy a test vérkeringése ismét alkalmazkodni tudjon a függőleges helyzethez. Ehhez elég 1-2 perc.
  • Fontos a higiéniás szabályok betartása!
  • Ülőkendőt vagy törölközőt minden esetben vigyen magával.
  • A papucsokat hagyja a szaunán kívül.
  • Mivel a szaunában izzadunk és rengeteg folyadékot veszítünk, nagyon fontos a folyadékpótlás!
  • 14 év alatti gyermek nem tartózkodhat a szaunában!

A szaunát nem ajánljuk azon kedves vendégeinknek, akiknek:

  • magas a vérnyomása
  • keringési panaszoktól szenvednek
  • vénás problémái vannak
  • legyengült az egészségi állapota
  • lázas, influenzás beteg
  • szívelégtelensége van

Hidromasszázs

A víz hatása rendkívüli. Hogyha a hétköznapok feszültségéből szeretne feloldódni, vagy csak szeretné meredt izmait és ízületeit megmasszírozni, a hidromasszázs biztosítja a kellemes felüdülést - és mindezt természetes körülmények között.

Hazánkban a fürdőkultúra nem ismeretlen fogalom. A víz, mint őselem, az élet forrása, ezért az emberi szervezet számára ideális közeg. Megfelelő hőmérsékleten az anyaméhben való lebegés nyugalmát adja. Hatása testre és lélekre egyedülálló, ami kémiai anyagokkal és egyéb módszerekkel nem helyettesíthető.

A hidromasszázs nem más, mint a víz és a levegő megfelelő összhangjával elért, vérkeringést fokozó masszázs. A fürdőzés során a test hőmérséklete megemelkedik, a vérkeringés felgyorsul, a vérnyomás csökken. A sejtek számára szállított oxigén és tápanyag mennyisége többszörösére nő. Mindezek mellett kitágulnak a bőr pórusai, a szövetek, izmok ellazulnak. Ezeket a hatásokat növelheti a hidromasszázs, mely összességében ajánlható a mozgásszervi és reumatikus panaszokra, a vérkeringési- és anyagcserezavarok enyhítésére, illetve a visszerek, a cellulitisz megelőzésére. Természetesen nem elhanyagolható a hidromasszázs hatása a stressz és a fáradtság kezelésében sem.

KEDVES VENDÉGEINK!

A SZAUNÁBA TÖRTÉNŐ BEJELENTKEZÉST A HASZNÁLATBAVÉTEL ELŐTT LEGALÁBB 1 ÓRÁVAL SZEÍVESKEDJENEK JELEZNI A RECEPCIÓN, VAGY A +36/30 208-3761, +36/92 598-051-ES TELEFONSZÁMON.